Thursday, April 4, 2013

Ular Cintamani


By on 8:26 AM

 Entry kali ni berkenaan sejenis ular yang sukar di temui iaitu Ular Cintamani.  Baru-baru ni aku ke pasar malam Kuala Lipis dan aku singgah kat tempat orang jual ubat dari KEDAH.  Si penjual ini ade bawak Ular Cintamani dalam bakul rotan, yang jadi masalhnya aku dok tunggu lama tapi dia tak bawak kluaq la pulak.  Aku chow la dah lame sangat.

Jadi apa yang pelik ni ular jenis ni berukuran agak pendek dan rupa kepala seperti itik atau kalau nak poyo sikit cam naga,haha...


Dulu aku ade terbace kat MASTIKA pasal ular ni. Ada orang pernah jumpa ular jenis ni dalam hutan.  Di pendekkan Cerita orang ni terdengar bunyi riuh rendah burung dalam hutan macam tengah berparti sakan, bile orang ni datang dekat nak tengok apa sebenarnya yang berlaku, dia terkejut sebab burung-burung tadi rupanya sedang bagi ular ni makan.... GULPPP. Dan orang ni perasan yang rupa kepala ular ni maccam itik.  Betulke?

Tapi kalau tengok kat gambar ni ade gak la gayenye tapi cam ne sebenarnye jenis ular ni sebab aku GOOGLE pon xjumpe banyak informasi berkenaan makhluk ini.





About Mr Amz

Amz is28 year old young guy who is blessed with the art of Blogging,He love to Blog day in and day out.

0 comments: